Leto 2024 že narekuje in preoblikuje trende v digitalnem marketingu ter na družbenih omrežjih. Hitro spreminjajoče se okolje digitalnega sveta zahteva od marketinških strokovnjakov nenehno prilagajanje in inovacije. Za vas smo pripravili seznam petih trendov, ki bodo igrali ključno vlogo v digitalnem marketingu in družbenih omrežjih v letošnjem letu.
1. Družbena omrežja kot iskalniki
Po podatkih Googla skoraj polovica generacije Z namesto klasičnih internetnih iskalnikov uporablja kar družbeni omrežji TikTok in Instagram. Google se zaveda tega trenda in aktivno prilagaja svoje strategije, da bi sledil temu hitremu razvoju. Z iskanjem ključnih besed na teh platformah pripadniki generacije Z iščejo informacije, ki vključujejo mnenja in osebne izkušnje. Ta premik odraža tudi spremenjeno željo uporabnikov po raziskovanju. Ključne besede postajajo ključni dejavnik pri odkrivanju vsebin na platformah, kjer se nahaja ciljna publika. Za podjetja in ustvarjalce vsebin pa to pomeni, da je skrajni čas, da v svoje strategije komunikacije na družbenih omrežjih vključijo ustrezno uporabo ključnih besed.
💡Kako slediti trendu?
Sestavite seznam ključnih besed, za katere želite, da se povežejo z vašo blagovno znamko, in ustvarjajte vsebine, ki temeljijo na teh besedah.
2. Še večji vzpon ustvarjalcev vsebin in vplivnežev
Ustvarjalci vsebin in vplivneži so že nekaj časa nazaj postali pomemben del digitalnega ekosistema. Marketinški proračuni se vedno bolj usmerjajo v sodelovanje z ustvarjalci, saj imajo ti neposreden vpliv na svoje sledilce, blagovni znamki pa dodajo svoj značaj in ustvarjalnost. V letošnjem letu bomo priča še večjemu poudarku na trženju z uporabo vplivnežev in ustvarjalcev, ki postajajo ključni ambasadorji blagovnih znamk. Ta strategija, znana kot marketing z vplivneži, je dolgoročna in kompleksna, saj si prizadeva povečati vidnost in vključenost ciljne publike. Obstaja več razlogov, zakaj se podjetja odločajo za uporabo marketinga z vplivneži. Prinašajo namreč personalizirano vsebino, ki ustvarja zaupanje in prepriča več ljudi k nakupu, bolje razumejo svojo ciljno publiko, kar vodi v širšo tržno privlačnost, sodelovanje z ustvarjalci pa podjetjem omogoča tudi nižje stroške in boljši donos naložbe v primerjavi s tradicionalnimi oblikami oglaševanja.
💡Kako slediti trendu?
Raziščite trg ustvarjalcev na platformi, ki je za vašo blagovno znamko najbolj pomembna, in poiščite ustvarjalca, ki je za vašo znamko primeren. Dogovorite se z njim za sestanek in ugotovite, ali lahko pomaga vaše trženje blagovne znamke dvigniti na višjo raven.
3. Zaposleni ostajajo ključni vplivneži podjetij
Zaposleni v vlogi vplivnežev so posamezniki znotraj organizacije, ki pozitivno vplivajo na način, kako zunanja ali notranja občinstva dojemajo, integrirajo ali oblikujejo mnenja o vaši blagovni znamki, izdelku ali storitvah. Ne glede na velikost svojega omrežja lahko zaposleni v vlogi vplivnežev vplivajo na vedenje občinstev. Zaposleni kot vplivneži bodo tako postali ključen del blagovnih strategij, ne več le dopolnilni elementi v kampanjah. Kot obraz podjetja in zaposleni v njem lahko v videih na družbenih omrežjih pridobijo večjo pozornost, saj jih občinstvo dojema kot resnične ljudi, ki delijo avtentične zgodbe. Vpliv svojih zaposlenih bo zato izkoriščalo vse več blagovnih znamk, ki poslujejo s končnimi kupci (B2C).
💡Kako slediti trendu?
Trendu je mogoče slediti, če je kdo od vaših zaposlenih pripravljen sodelovati v vsebinah, ki jih boste ustvarjali za svoja družbena omrežja. Izberite ustvarjalno osebo, ki pozna delovanje podjetja in pooseblja njegove vrednote.
4. Premišljena in kakovostna vsebina
V vse bolj nasičenem svetu oglaševanja je ključno, da se osredotočimo na ustvarjanje visokokakovostnih vsebin, ki odražajo naše temeljne vrednote, namesto da sledimo le visokim številkam dosega. Občinstva so utrujena od poplave nekonsistentnih oglasnih sporočil, zato je ključno, da prilagodimo svoj komunikacijski pristop. Pomembno bo usklajevanje z vrednotami blagovne znamke, saj si občinstvo želi doslednosti in zvestobe. S poudarkom na visoki kakovosti vsebine bodo tržniki vzpostavili trdne vezi z občinstvom, kar bo omogočilo učinkovitejše doseganje marketinških ciljev in gradnjo trajnostnih odnosov s strankami.
💡Kako slediti trendu?
Namesto obsežne količine vsebin se osredotočite na ustvarjanje manj, a visokokakovostnih vsebin (kakovost pred količino). Poenotite sporočila z vrednotami svoje blagovne znamke in se pred vsako marketinško aktivnostjo prepričajte, če je ta v skladu z vašimi temeljnimi vrednotami.
5. Še več integracij umetne inteligence
Čeprav umetna inteligenca še ni povsem sprejeta, je jasno, da se bo v prihodnosti vedno več blagovnih znamk pridružilo temu trendu – bodisi z vključevanjem umetne inteligence v svoje programske rešitve bodisi z ustvarjanjem filtrov in orodij, navdihnjenih z umetno inteligenco. Pomembno je poudariti, da integracija umetne inteligence ne pomeni popolne avtomatizacije, temveč dodajanje vrednosti že obstoječi vsebini. To se lahko izrazi z aplikacijami za dodajanje samodejnih podnapisov, s pomočjo pri ustvarjanju vsebin SEO ali samodejno lekturo besedil, kar omogoča boljše in učinkovitejše delo.
💡Kako slediti trendu?
Priporočamo, da raziščete različna orodja, ki lahko dodajo vrednost vašim vsebinam. Veliko teh orodij je dostopnih brezplačno, zato je smiselno izkoristiti njihov potencial.
Pomoč?
Potrebujete pomoč pri digitalnem marketingu?
Z veseljem vam pomagamo!
Špela Bovha
spela.bovha@mamarketing.si
031 703 580