
Dobri odnosi z javnostmi prinašajo stroške, saj gre za finančno in časovno zahteven proces, a naložba se hitro povrne in doseženi rezultati so tega vredni.
Dobri odnosi z javnostmi prinašajo stroške, saj gre za finančno in časovno zahteven proces, a naložba se hitro povrne in doseženi rezultati so tega vredni.
Odnosi z javnostmi pomagajo pri grajenju ugleda podjetja in oblikovanju mnenja, kako ljudje dojemajo vašo blagovno znamko. Dobri odnosi z javnostmi prinašajo stroške, saj gre za finančno in časovno zahteven proces, a naložba se hitro povrne in doseženi rezultati so tega vredni.
Pripravite komunikacijski načrt s strategijo, cilji, z orodji in metrikami merjenja uspešnosti. Preden pa se podate na pot odnosov z javnostmi, je dobro vedeti nekaj temeljnih stvari:
Morda ste že naveličani poslušanja o tem, a če želite, da boste z odnosi z javnostmi uspešni, naj vaša blagovna znamka pripoveduje svojo zgodbo. Podjetja se vse bolj zavedajo pomena povezovanja s svojo ciljno publiko na bolj osebni ravni in spoznavajo, da je pripovedovanje zgodb najboljši način za to. Zato pripovedujte svojo zgodbo. Eden izmed načinov, ki pomaga preoblikovati identiteto vaše blagovne znamke, so pričevanja vaših strank oziroma študije dobrih praks. Pridobite povratne informacije svojih strank, spodbudite jih, da delijo svoje izkušnje, in izberite tiste, ki se najbolj dotaknejo ljudi. Razmislite tudi o poti, ki jo je prehodilo vaše podjetje. S tem boste ustvarili preglednost, s katero se ljudje povežejo in jo v podjetjih iščejo.
Znamčenje in odnosi z javnostmi gredo z roko v roki. Zato je pomembno, da je vaša blagovna znamka, preden začnete z izvajanjem odnosov z javnostmi, dosledna na vseh platformah. To pomeni, da morajo biti usklajeni komunikacijska sporočila, ton in stil pisanja v vseh vaših besedilih, slikovna gradiva ter vsa trženjska orodja. To je ključ, s katerim se boste izognili morebitni zmedi, poleg tega pa boste tako jasno komunicirali s svojim občinstvom.
Na področju odnosov z javnostmi razlikujemo med tremi vrstami medijev in objav v njih – med lastnimi, plačanimi in zasluženimi. Vsi delujejo v smeri istega cilja, tj. gradnje oziroma dviga ugleda, a pri tem uporabljajo različne strategije. Strategija odnosov z javnostmi mora vključevati vse tri.
Med lastne medije sodijo orodja, ki jih nadzoruje podjetje samo – od lastnih družabnih omrežij do bloga in spletne strani. Gre za najpomembnejšo vrsto medijev, povezanih z odnosi z javnostmi, na katero se morate osredotočiti, saj imate le tu popoln nadzor nad vsebino. Cilj lastnih medijev je delovati kor virtualni dom za vaše aktivnosti odnosov z javnostmi. Ljudje, ki pišejo o vaši blagovni znamki, se bodo v svojih objavah verjetno sklicevali na objave v vaših lastnih medijih.
Cilj lastnih medijev je delovati kor virtualni dom za vaše aktivnosti odnosov z javnostmi.
Pravilo plačevanja za promocijo vsebine je standard v marketingu. Tudi na področju odnosov z javnostmi ni nič drugače. Če želite, da bo vaša vsebina vidna, se boste morali poslužiti tudi plačanih medijev, kamor sodijo oglaševanje v družabnih medijih, marketing z vplivneži in plačevanje na klik. Promoviranje vsebin na tak način je vse pogostejše. Večina družabnih platform zmanjšuje organski doseg za poslovne račune, zato je nujno promoviranje objav, če želite doseči svoje ciljne skupine.
Pri zasluženih medijih pa se o vaši blagovni znamki govori na podlagi komunikacije od ust do ust. Gre za najtežje dosegljive objave, saj je treba vanje vložiti veliko truda in trdega dela. Je pa na tak način mogoče zgraditi resničen ugled podjetja. Če se o vašem podjetju, izdelku ali storitvi piše na panožnih blogih in jih pohvalijo stranke na družabnih omrežjih, bo to zagotovo naredilo velik vtis na vaše potencialne stranke.
Četudi so si odnosi z javnostmi in marketing v svojih dejavnostih zelo podobni, pa imajo različne cilje. Glavni cilj odnosov z javnostmi je povečanje ugleda blagovne znamke. Nimajo vedno vpliva na prodajo in običajno prek aktivnosti, kot so sporočila za javnost in sodelovanje na panožnih dogodkih, vključujejo posredno promocijo blagovne znamke. Glavni cilj marketinških kampanj pa je spodbujanje prodaje. Marketing se ne osredotoča na izboljšanje percepcije podjetja v glavah strank, temveč na dvig prodaje in povečanje prihodkov.
Ker sta področji tesno povezani, lahko podjetje najboljše rezultate doseže s kombinacijo obeh. Potrošniki namreč ne kupujejo izdelkov, temveč blagovno znamko. Če želi kupec kupiti določen izdelek (prek marketinga), to pomeni, da se je že povezal z blagovno znamko (prek odnosov z javnostmi). Zato se marketing in odnosi z javnostmi odlično dopolnjujejo.
Vlogi odnosov z javnostmi in marketinga bosta v prihodnje še tesneje povezani, kaže raziskava 2019 Global Communications Study. Več kot polovica v raziskavi sodelujočih strokovnjakov meni, da bosta področji postali še bolj povezani, dodatnih 39 odstotkov pa, da bosta njuni vlogi nekoliko bolj združeni.
https://blog.hubspot.com/marketing/public-relations
https://www.prdaily.com/study-owned-and-shared-media-seen-rapidly-gaining-value
Organizirali smo Canon CEE Green Apples Team Event 2022, ki je septembra potekal v Portorožu.
Niste prepričani, kakšne velikosti slik ali video vsebin izbrati za objavo na Facebooku? Za vas smo pripravili kratek priročnik z aktualnimi dimenzijami slik in video gradiv na Facebooku, ki vam bo v pomoč pri ustvarjanju vsebin.
Iščeš nove izzive? Če ti je všeč dinamično delo, želiš razvijati svoja znanja in nabirati nove izkušnje, te vabimo, da se pridružiš naši ekipi.
Za Primorski tehnološki park smo organizirali zaključno prireditev POPRI 2022, ki je po treh letih ponovno potekala v živo.
S pristno interno komunikacijo poskrbimo, da so najdragocenejši deležniki vsakega podjetja, to so njegovi zaposleni, redno obveščeni o dogajanju.