
Brezplačna orodja za spremljanje medijev niso dovolj za učinkovito načrtovanje komuniciranja, saj ne omogočajo poglobljenih vpogledov v medijske objave. Preberite, zakaj je smiselno vlagati v kakovostno spremljanje medijev.
Brezplačna orodja za spremljanje medijev niso dovolj za učinkovito načrtovanje komuniciranja, saj ne omogočajo poglobljenih vpogledov v medijske objave. Preberite, zakaj je smiselno vlagati v kakovostno spremljanje medijev.
V hitro spreminjajoči se medijski, predvsem digitalni krajini je spremljanje medijev ključno za oblikovanje učinkovitih marketinških kampanj. Ročno spremljanje medijev je zahtevna naloga, lahko pa ob tem odkrijete tudi dragocene priložnosti, če je delo opravljeno pravilno. Ker so podjetja vseh velikosti danes vse bolj osredotočena na zagotavljanje učinkovite donosnosti naložbe, so oddelki za odnose z javnostmi, ki so odgovorni za zagotavljanje vrednosti objav o blagovni znamki v medijih, pod velikim pritiskom.
Večina strokovnjakov za odnose z javnostmi in komuniciranje je odgovornih za spremljanje, merjenje in analiziranje medijskih objav. Zbiranje, analiza podatkov in merjenje glede na zastavljene cilje in dejavnosti tekmecev zahteva veliko časa – gre za delo, ki ga ni mogoče opraviti le z uporabo brezplačnih orodij.
Predvsem manjša podjetja in organizacije so sprva zelo skeptični do plačljivih orodij, glede na to, da obstaja kar nekaj brezplačnih storitev, ki zagotavljajo samodejna obvestila o novicah in spremljanje medijev. Tipičen primer je Google Alerts. Glede na to, da je brezplačen, se je treba zavedati, da je Google spletni iskalnik. Google News ima svoj nabor računalniško ustvarjenih uvrstitev, ki temeljijo na nizu algoritmov, ki nenehno vrednotijo, filtrirajo in indeksirajo ustrezne vsebine. Poleg tega pa lahko internetni uporabniki blokirajo določene vsebine. Večkanalni marketing zato ne bi smel temeljiti izključno na spletnih rezultatih. Vrednost blagovne znamke je mogoče meriti prek različnih medijskih kanalov, vključno s televizijo, tiskom in družabnimi mediji. Zato je treba uporabiti orodja, ki omogočajo spremljanje medijev zunaj Googlovih algoritmov. In tu odigrajo svojo vlogo plačljive storitve za spremljanje medijev.
Medtem ko je Google Alerts primerno orodje za spremljanje medijev za ne tako pomembne, manj kritične teme, pa se nanj ni mogoče zanesti, da dosledno ujame vsako ključno sporočilo. Z Google Alertsom je mogoče prejemati samo novice iz omejenega števila spletnih publikacij, zaradi česar lahko spremljate le dele informacij, ki se zgodijo okrog vaših ključnih sporočil. Odpravljanje kritičnih vrzeli pri pokrivanju medijev lahko pomembno vpliva na krizno načrtovanje ali spremljanje kampanj.
Z uporabo naprednih orodij za spremljanje medijev je mogoče učinkovito nadzorovati ugled podjetja, saj to, kar je zapisano oziroma povedano v medijih, pomembno vpliva na mnenja, ki jih imajo ljudje o podjetju in njegovih izdelkih oziroma storitvah. Poleg tega, da vidimo, kaj o nas govorijo tako v javnih občilih kot na blogih, forumih in družabnih medijih, je namen rednega, celovitega spremljanja medijev predvsem možnost hitrega odziva v primeru krize ali negativne publicitete.
Večina strokovnjakov za odnose z javnostmi in komuniciranje je odgovornih za spremljanje, merjenje in analiziranje medijskih objav.
Brezplačna orodja večinoma obveščajo le o omembah vašega podjetja. Spremljanje medijev pa mora delovati kot sredstvo, ki v določenem časovnem obdobju z diagrami in grafi pomaga pri prepoznavanju aktualnih vsebin in ključnih tem, pri kategorizaciji omemb v medijih glede na segment in posamezna izhodišča ter pri vizualizaciji podatkov, ki da podjetju jasno sliko, kaj deluje in kaj ne, na podlagi česar se lahko odloči, čemu dati prednost. Strokovnjaki za odnose z javnostmi in komuniciranje morajo svoj uspeh vizualizirati in ga znati predstaviti tako vodstvenim delavcem kot ostalim notranjim deležnikom. Tovrstni vpogledi pa pri brezplačnih orodjih, kot je Google Alerts, niso na voljo.
Le bolj napredne storitve za spremljanje medijev omogočajo zbiranje bolj natančnih meritev. Z razumevanjem prometa na spletnem mestu, potencialnih strank in ustvarjanja prihodkov ter demografskih in firmografskih podatkov se lahko poglobite v svojo prisluženo pokritost.
Rešitve za spremljanje medijev pomagajo strokovnjakom za odnose z javnostmi in komuniciranje, da svoje delo opravijo bolje, saj lahko z njihovo uporabo povečajo svojo storilnost ter skrajšajo čas, ki ga porabijo za zbiranje in analiziranje podatkov.
Kampanje vplivnostnega, vsebinskega in video marketinga, ki so usmerjene v več kanalov, morajo spremljati televizijske, radijske, tiskane in družabne medije. Le tako podjetje pridobi pomembne podatke, ki jih lahko učinkovito izkoristi. Storitve za brezplačno spremljanje medijev običajno omogočajo spremljanje enega samega kanala, kar ni dovolj za poročanje o realnih rezultatih. Večkanalni marketing potrebuje večkanalno spremljanje za optimizacijo meritev blagovne znamke.
Instagram odpira vrata iskalnikom! Od 10. julija 2025 bodo javne objave profesionalnih računov vidne v Googlovih zadetkih. Preverite, kaj to pomeni za vašo vsebino, SEO strategijo in digitalno prisotnost.
Učinkovito upravljanje družbenih omrežij zahteva strategijo, načrtovanje in odzivnost. Odkrijte 5 ključnih elementov za uspeh vaše blagovne znamke.
Pri PTP Day-u 2025 smo v MA marketingu poskrbeli za ključne elemente izvedbe – od grafike do koordinacije na dogodku.
MA marketing je poskrbel za celotno izvedbo POPRI 2025 – od scenarija in režije do produkcije festivala in zaključne prireditve v Novi Gorici.
E-poštni marketing ostaja eno najučinkovitejših orodij sodobnega digitalnega komuniciranja. Kljub razmahu družbenih omrežij omogoča neposreden, personaliziran stik z občinstvom, ki temelji na zaupanju in jasnih rezultatih – višjih stopnjah odprtosti, klikanja in prodaje. V letu 2025 ga oblikujejo trendi, kot so hiperpersonalizacija, interaktivne vsebine, mobilna optimizacija in uporaba video vsebin. E-pošta ni le kanal za promocije, temveč strateški most med blagovno znamko in kupcem.