
Suhoparne številčne podatke, ki jih želite predstaviti novinarjem in drugim bralcem, je mogoče prikazati na zanimiv in lažje predstavljiv način.
Suhoparne številčne podatke, ki jih želite predstaviti novinarjem in drugim bralcem, je mogoče prikazati na zanimiv in lažje predstavljiv način.
Zanimivi podatki pritegnejo novinarja. A pogosto bo ta spregledal celo najbolj provokativne statistike, ki si zagotovo zaslužijo objavo v mediju, če mu jih ne bomo predstavili na zanimiv način. V nadaljevanju podajamo nekaj nasvetov, ki jih velja upoštevati pri pripravi novinarskih gradiv.
Uporaba tega pristopa deluje dobro predvsem pri prikazovanju podatkov, pridobljenih z anketami in raziskavami. Podatke, pogosto neživljenjsko izražene v odstotkih (na primer 57 % izvršnih direktorjev), lahko prikažemo precej bolj živo (skoraj šest od 10 izvršnih direktorjev). Da bi nadgradili to tehniko in še bolj vključili človeško komponento, lahko namesto pogosto uporabljenih glagolov, kot sta »so dejali« in »menijo«, uporabimo bolj energične izraze. Namesto »skoraj šest od 10 izvršnih direktorjev je dejalo« zapišemo »skoraj šest od 10 izvršnih direktorjev je uvrstilo« ali »je glasovalo« ali »je izrazilo«. Tezaver lahko tu dela čudeže.
Številčni podatki so primerni za prikaz količinsko določljivih informacij, piše tudi Forbes, velik izziv pa je, kako jih primerno predstaviti ciljni javnosti. Smiselno jih je počlovečiti ali jih utemeljiti s primeri iz resničnega življenja.
Medtem ko se zgornji nasvet osredotoča na v ljudi usmerjene podatke, je ta namenjen podatkom o neživem. V teh primerih se tehnika, uporabljena v poslovnih poročilih o trajnosti, izkaže za poučno in informativno.
Podajmo primer: podjetje se želi pohvaliti, da so s svojim programom recikliranja zmanjšali količino odpadkov za 205.000 kilogramov. A kdo si lahko predstavlja, kaj pomeni ta številka? Za boljše razumevanje je zato smiselno podatek prikazati tako, da si ga bralec lažje predstavlja. Zapišemo lahko: »S programom recikliranja je podjetje zmanjšalo količino odpadkov za 205.000 kilogramov, kar je teža letala jumbo jet.«
Še bolje pa je ustvariti primerjavo, ki je povezana z dejansko vsebino podatkov. V omenjenem primeru: »S programom recikliranja je podjetje zmanjšalo količino odpadkov za 205.000 kilogramov, s čimer bi napolnili 200 tovornjakov za odvoz odpadkov.«
Zanimivi podatki pritegnejo novinarja. A pogosto bo ta spregledal celo najbolj provokativne statistike, ki si zagotovo zaslužijo objavo v mediju, če mu jih ne bomo predstavili na zanimiv način.
Ni treba posebej poudarjati, da so pri pripravi gradiva, s katerim želimo prikazati trend v daljšem časovnem obdobju – ali odmik od njega –, potrebni podatki iz različnih obdobij. Kot pri prejšnjih dveh nasvetih se tudi tu pojavi potreba po kontekstu podatkov. Namesto zgolj besedila lahko vključimo grafikon ali dva, zaradi česar bo naše gradivo izstopalo med ostalimi, poslanimi na medijska uredništva. Piktochart, BeFunky, Canva Infographic Maker in Visme je le nekaj izmed številnih orodij, ki so na voljo za ustvarjanje privlačnih infografik.
A bodite pozorni. Neprimerno in nepravilno oblikovan grafikon lahko uniči vaša prizadevanja. Preden gradivo pošljete novinarju, si pošljite testno sporočilo in preverite prikaz na različnih napravah. Primerno oblikovanje na eni napravi še ne pomeni, da se bo enako prikazalo tudi na drugi. Ne zapravite svoje priložnosti zaradi slabega prvega vtisa. Novinar New York Timesa meni, da podatki določene zgodbe povedo bistveno bolje kot besede ali slike, hkrati pa opozarja, da je slaba vizualizacija podatkov lahko še bistveno slabša, kot če je ni.
http://www.prnewsonline.com/3-tips-to-enhance-data-in-your-media-pitches/
http://datajournalismhandbook.org/1.0/en/delivering_data_0.html
Instagram odpira vrata iskalnikom! Od 10. julija 2025 bodo javne objave profesionalnih računov vidne v Googlovih zadetkih. Preverite, kaj to pomeni za vašo vsebino, SEO strategijo in digitalno prisotnost.
Učinkovito upravljanje družbenih omrežij zahteva strategijo, načrtovanje in odzivnost. Odkrijte 5 ključnih elementov za uspeh vaše blagovne znamke.
Pri PTP Day-u 2025 smo v MA marketingu poskrbeli za ključne elemente izvedbe – od grafike do koordinacije na dogodku.
MA marketing je poskrbel za celotno izvedbo POPRI 2025 – od scenarija in režije do produkcije festivala in zaključne prireditve v Novi Gorici.
E-poštni marketing ostaja eno najučinkovitejših orodij sodobnega digitalnega komuniciranja. Kljub razmahu družbenih omrežij omogoča neposreden, personaliziran stik z občinstvom, ki temelji na zaupanju in jasnih rezultatih – višjih stopnjah odprtosti, klikanja in prodaje. V letu 2025 ga oblikujejo trendi, kot so hiperpersonalizacija, interaktivne vsebine, mobilna optimizacija in uporaba video vsebin. E-pošta ni le kanal za promocije, temveč strateški most med blagovno znamko in kupcem.