
Večkrat je slišati očitke o tem, da so sporočila za javnost danes samo še sama sebi namen ter da jih nima več smisla pripravljati in pošiljati medijem in posredno drugim ciljnim javnostim. A resnica je bistveno drugačna.
Večkrat je slišati očitke o tem, da so sporočila za javnost danes samo še sama sebi namen ter da jih nima več smisla pripravljati in pošiljati medijem in posredno drugim ciljnim javnostim. A resnica je bistveno drugačna.
Kljub rasti družabnih omrežij, takojšnjega sporočanja in drugih komunikacijskih tehnologij je e-pošta še vedno najbolj razširjena oblika (poslovne) komunikacije. Na svetu se vsak dan pošlje več kot 196 milijard e-poštnih sporočil in zaenkrat nič ne kaže, da bi se rast ustavila (Email Statistics Report, 2014–2018, Radicati Group).
Kako v tej poplavi zagotoviti, da bodo stiki dejansko odprli in prebrali vašo e-pošto ter da se ne bodo odjavili od prejemanja? Rešitev nudita segmentacija prejemnikov in prilagajanje vsebine sporočil raznolikim potrebam in željam.
Pri podjetju Vero so kot primer podrobne in načrtne segmentacije prejemnikov že od prijave predstavili švedskega trgovca s pohištvom IKEA, ki prejemnike e-poštnih sporočil segmentira glede na zelo pester nabor demografskih podatkov, želja in zanimanj.
Pri prijavi na marketinško e-pošto IKEA bodočemu prejemniku med drugim zastavi naslednja vprašanja:
S temi in podobnimi vprašanji se IKEA, recimo, izogne temu, da bi kupce brez otrok nadlegovala z opremo za otroške sobe.
»Eno nepomembno e-sporočilo lahko pokvari odnos med IKEO in novim naročnikom.« Jimmy Daly, Vero
Učinkovitost segmentacije v IKEI je seveda poslovna skrivnost, so pa pri MailChimpu, ki se sicer ne more ravno pohvaliti z najboljšimi orodji za segmentacijo, objavili agregatno primerjavo o uspešnosti kampanj:
Kako začeti s segmentiranjem?
Postavite se v kožo svojih strank in poskusite odgovoriti, kaj bi vi na njihovem mestu želeli prejeti od vašega podjetja. Bi res želeli biti obveščeni o čisto vseh izdelkih in storitvah v ponudbi?
Moški pri vas kupujejo druge izdelke kot ženske? Kaj pa različne dohodkovne in starostne skupine? Je pomemben kraj bivanja? Lahko smiselno uporabite podatke o vedenju na vaših spletnih straneh? Podatke o odprtih sporočilih in klikih v prejšnjih kampanjah? O dosedanjih nakupih in povpraševanjih? Bi bil smiseln tudi spletni obrazec, v katerem bi lahko vsak prejemnik sam izbiral in spreminjal, kakšna sporočila ga zanimajo?
Možnosti je ogromno, pri čemer pa velja opozoriti, da več ni vedno tudi bolje, saj boste ob prezapleteni segmentaciji, zlasti na začetku, hitro izgubili pregled. Vse skupaj pa bo nedvomno lažje z orodjem, s katerim boste še tako napredno segmentacijo lahko pripravili hitro in brez ukvarjanja s tehničnimi podrobnostmi.
Kaj je pomembno pri komuniciranju v kriznih časih, s katerim smo trenutno soočeni, ko se pojavnost krize stopnjuje oziroma ponavlja?
E-poštni marketing je lahko eden najbolj stroškovno učinkovitih digitalnih marketinških orodij za promocijo izdelkov ali storitev, pridobivanje novih naročnikov in razvoj odnosov z obstoječimi naročniki.
Že pred epidemijo je bila uporaba spletnih dogodkov zelo priporočljiva, v času koronavirusa pa je pomen virtualnih dogodkov dobil povsem nove dimenzije.